Share on:

Cum gasesti vocea potrivita pentru un brand in Social Media? 1 comentariu

Cum ar trebui sa vorbeasca un brand in Social Media? Ce ton ar trebui sa aiba si ce cuvinte ar trebui sa foloseasca ca sa fie auzit si luat in seama?

Retelele de socializare sunt locuri virtuale unde oamenii se intalnesc pentru a se relaxa, a comunica cu prietenii si a se distra. Atmosfera e prietenoasa si toata lumea vrea sa dea bine. Sa primeasca Like-uri. La fel si brandurile, cu atat mai mult cu cat vor sa isi tina fanii aproape si sa-i motiveze sa cumpere produsele. Iata de ce, una dintre cele mai importante subiecte ale comunicarii unui brand in Social Media este: „care este vocea mea?”

Stephanie Schwab, director al al Crackerjack Marketing, spune ca pentru a gasi vocea unui brand trebuie sa determini mai intai personalitatea brandului, apoi sa stabilesti tonul, limba (cuvintele, expresiile potrivite) si sa stii clar care este scopul comunicarii.

social-media_brand_voice

Apoi – am mai adauga noi – e nevoie sa definesti si sa iti intelegi publicului tinta, printr-o analiza atenta. Sa cercetezi, sa cunosti, sa asculti cine sunt consumatorii tai si ce vor.

Nu in ultimul rand, vocea si mai ales succesul comunicarii unui brand in Social Media este data de condeiul copywriterului si maiestria cu care construieste fiecare propozitie. Emotia si intentia pe care le transmite fanilor prin alegerea cuvintelor potrivite.

Ciera Sorensen, de la Tribute Media, spune ca vocea unui brand trebuie construita avand in vedere urmatorii factori:

  • Regulile retelei de socializare. Fiecare retea are o anumita cultura, un anumit tip de target si un fel anume de a posta continutul.
  • Cunoasterea publicului. Aici intra analiza atenta a publicului si ascultarea permanenta a feedback-ului.
  • Crearea de continut remarcabil. Posturile trebuie sa contina informatie interesanta, originala si care sa incite la actiune.
  • Imbratisarea platformei. Fiecare post trebuie adaptat la fiecare retea.

Iata cateva stiluri de comunicare care noua ne plac:

KFC UK : prietenos si picant

Nenea Iancu:  umor in stilul lui Caragiale si printipuri

Durex: indraznet si flirty

HBO: glumet si inteligent

Un brand are nevoie de o voce personala, umana, pentru ca in retelele de socializare se creeaza relatii. Aici comunicarea nu mai este unidirectionala, ci una bidirectionala, in care brandul si consumatorii sunt intr-un permanent schimb de mesaje si reactii.

Surse: Stephanie Schwab, Tribute Media

1 comentariu

  1. Ela

    Foarte interesant articolul! Un alt exemplu de comunicare buna cred ca sunt cei cu Pateul Antrefrig.

    PS: Poate scrieti si despre rebranding ceva? Sau poate ati scris deja, ma duc sa caut 🙂

LASA UN COMENTARIU

Adresa ta de e-mail nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *